"Lov"

Hejsan, sitter här och lyssnar på Bruno Mars It Will Rain riktigt bra låt, vi har"lov" nu, vi gick i skolan bara måndag och tisdag, så igår hade vi studiedag idag är det kristehimmelsfärd eller vad det heter och imorgon är vi lediga. sen lördag blir det att åka ner till helsingborg för att fira min underbara lilla kusin Albin som äntligen fyller 1 år hiihi.
Idag blir det inte ngt speciellt ska tjata på far min att han skjutsar mig till Huskvarna.
Annars hoppas ni har det bra så hörs vi!
Gud vad jag längtar till sommaren , bara några få veckor kvar så ..




Kommentarer
Postat av: Andrea

Sv: hur man gör med färgningen varierar lite beroende på vilken sorts färg man använder, det är därför jag inte skrivit utförligt hur man gör, för att inte riskera att man går helt efter vad jag skriver fast att man kanske använder en annan färg än den jag har. Men med Herdins färger som jag använder mig av häller man upp vatten i en kastrull, blandar i den mängd färg som står i bruksanvisningen, häller i textil färg och värmer upp vattnet till ca 70 grader. Sen lägger man i det som ska färgas och låter det ligga i (rör gärna om ett par gånger) i ca 45 minuter. Vattnet ska hålla samma temperatur hela tiden, det är därför jag gör det med en gryta vid spisen. Hoppas du förstår lite mer hur färgningen går till nu :)

2012-05-17 @ 18:42:33
URL: http://andreahansson.se

Kom ihåg mig?

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Bloggen är skappad av Arijeta (jag). Designen syns bäst på Google Chrome & Mozilla Firefox. ©Kopiering är inte tillåtet. Material eller kopiering från min blogg anmäls.
RSS 2.0